Gewichtsbeheersing

Gewichtsbeheersing

 

Op gewicht blijven oftewel gewichtsbeheersing is belangrijk voor jouw gezondheid omdat dik worden gewoonweg slecht is voor heel jouw lijf en gemoedstoestand. Het is slecht voor je gewrichten, je immuunsysteem en veel andere dingen. Je moet een gezond gewicht hebben en die krijg je door stabiel te blijven op een gezond gewicht of door af te vallen. Al je dus nog te zwaar bent dan moet je ervoor zorgen dat je drastisch veranderingen in je voedingspatroon en gewoontes brengt, dit is gewoonweg heel erg ongezond en je moet hiermee aan de slag gaan. Je wilt toch fit en gezond zijn, dat is toch super belangrijk! Zorg er daarom voor dat je dit op de juiste manier doet en zorg ervoor dat je hier op tijd mee aan de slag gaat je kunt dit doen door goed aan de slag te gaan met deze dingen en vervolgens te zorgen dat je gewichtsbeheersing heel goed is. Gewichtsbeheersing is heel erg belangrijk omdat je er zo voor kunt zorgen dat je open en goede manier op gewicht blijft. Je kunt dit doen door in de gaten te houden hoeveel kcal je eet. Dit is heel erg belangrijk omdat dit met name bepaald of je aankomt of afvalt.

 

Afvallen en vervolgens gewichtsbeheersing

Gewichtsbeheersing komt na afvallen dus je zult eerst aan de slag moeten gaan met afvallen, afvallen doe je op een goede manier en afvallen kun je doen door goed aan de slag te gaan. Zorg er daarom voor dat je dit op een goede manier doet en zorg ervoor dat je op de juiste manier afvalt. Je kunt na het afvallen pas een goede gewichtsbeheersing hebben als je ook daadwerkelijk op een gezonde manier bent afgevallen. Het is bijvoorbeeld niet gezond om te crashen want door te crashen zorg jij dat je je energiebalans kan verpesten en als deze verpest is dan kom je ontzettend in de problemen met je gewichtsbeheersing omdat je hormonale lichaam helemaal door de war is. Maar hoe val je dan op een goede en verantwoorde manier af? Als eerste door niet te snel te willen afvallen, 3 kilo per week afvallen is gewoonweg niet gezond en niet realistisch mits je gaat crashen. Je moet er daarom voor zorgen dat je op een goede manier aan de slag gaat met deze dingen en dat je consistent tussen de 1 en 2 kilo per week afvalt. Dit doe je door net onder je energiebalans te zitten en door te sporten. Ls je dit doet dan val je op een gezonde manier af.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *